PPC specialista, Internetový marketing

Jaroslav Janda

Hradešínská 33
101 00, Praha 10
+420 602 941 546
jarda.x.janda@gmail.com

Remarketing

Funkce remarketing, kterou první spustil Google ve svém systému AdWords je velice účinná forma online reklamy. Od spuštění u nás v roce 2010 ho do svých systémů zařadil Sklik (Retargeting) i Facebook. Etarget ho také má ve svém systému a nazývá ho Etargeting.
 

Co nabízí remarketing

Remarketing Vám umožňuje zobrazovat reklamy uživatelům, kteří již navštívili Váš web. Tímto zaměřením na specifické uživatele (užší a relevantnější cílová skupina) je remarketing velmi úspěšný a může zvýšit návratnost investic do online reklamy.
 

Jak remarketing funguje?

Na příslušný web se přidá kód pro remarketing (obdobný jako je to u Google Analytics). Tento kód si pak označí pomocí cookie každého návštěvníka, který přijde na daný web. Poté se reklamy zobrazují jen takto označeným návštěvníkům na velkém množství partnerských stránek Google, Seznam (Sklik) a nebo na Facebooku.
 

Na jakých webech se Remarketing zobrazuje?

 

Partnerská reklamní síť Google 

Tato síť je největší, obsahuje tisíce webů a proto stačí používat jen tento systém, protože stejně cílíte na stejné publikum, které máte v seznamech a pokud se reklama zobrazuje moc často, tak je to kontraproduktivní. Výběr webů pro Vaši představu: ordinace.cz, auto.bazos.cz, mamincinyrecepty.cz, zazvorucinky.cz, cviceni-doma.cz, chytrazena.cz, mimibazar.cz, centrum.cz, denik.cz, tyden.cz, kurzy.cz, ceskykutil.cz, living.cz, byty.cz, hafici.cz, slunecnice.cz, hokej.cz, predskolaci.cz a tisíce dalších.
 

Partnerská reklamní síť Sklik - Seznam 

Výběr webů pro Vaši představu: byty.cz, e15.cz, lupa.cz, mobilmania.cz, letemsvetemapplem.eu, hyperinzerce.cz, extrh.cz, bazar.cz a další.
 

Facebook

Zobrazuje reklamu jen na svých stránkách Facebook.
 

Možnosti remarketingu

Remarketing se dá využít pro mnoho účelů zpětného oslovení návštěvníků Vašeho webu a to i návštěvníky, kteří byli na webu již před 540 dny. Můžete je oslovit třeba s výprodejem, novým zbožím, pořádáním akcí,………
Můžete oslovit všechny příchozí na Váš web, nebo všechny příchozí pro vybranou kategorii.  Dále můžete například oslovit všechny návštěvníky z vybrané kategorie, avšak žádného zákazníka, který objednávku dokončil. U všech kategorií si můžete také nastavit, kdy tyto kategorie chcete oslovit, zda za týden nebo třeba za rok. 
 

Dynamický remarketing

Další formou remarketingu je dynamický remarketing, který nabízí zatím Google AdWords a Facebook. Dynamický remarketing umožňuje zobrazovat produkty, které si uživatel na eshopu dříve prohlížel. Tato forma je zatím možná používat jen u eshopů, ale blíží se uvedení i pro další typy webů, jako jsou třeba cestovní kanceláře.
 

Remarketingu a vyhledávání

V roce 2013 rozšířil Googlu možné použít remarketingu i na vyhledávání. Na Vámi nasbírané publikum můžete navýšit nebo snížit nabídku za proklik a tím více ovlivňovat relevantní zobrazování reklam. 
 

Případová studie

Podívejte se na případovou studii společnosti Mall od Google a uvidíte účinek remarketingu.
 

Nastavení remarketingu

Pro správné fungování remarketingové kampaně ja zapotřebí navrhnout optimální strategii a dobře nastavit kampaň.
 

Ceník a popis prací:

Nastavení remarketingu i dynamického remarketingu:

- nastavení cílů - definice požadovaného cíle návštěvy a nastavení pro měření
- koncepce remarketingu - rozdělení uživatelů do skupin
- vytvoření min. 10 publik návštěvníků – vytvoření publik návštěvníků pro Váš web (příklad: 1. publikum – všichni návštěvníci Vašeho webu po dobu 540 dní, 2. publikum všichni, co nakoupili do 14 dní, apod.)
- vygenerování remarketingového kódu
- vytvoření jedné remarketingové kampaně 
- 3 textové inzeráty a nastavení pro příslušné publikum (pokud máte bannery, můžeme je vložit do kampaní, bannery mají větší úspěšnost než textová reklama)
- nastavení omezení pro zobrazování reklam, aby nedocházelo k nadměrnému zobrazování reklam 
- nastavení pro snadné měření výkonu v Google Analytics
kredit do Google AdWords v hodnotě 1 500 Kč (dle podmínek Google).
- návod pro vložení remarketingového kódu na web
 
Cena služby: kalkulaci obdržíte po zadání konkrétní poptávky
 

Správa remarketingové kampaně 

Jako každou reklamní kampaň, tak i remarketingovou kampaň je pro optimální chod potřeba spravovat. I sebelepší nastavení kampaně Vám neudělá takové výsledky, jaké budete mít při správě kampaně. 
 
Správa remarketingové kampaně obsahuje tyto služby:
- optimalizace kampaně  
- testování pro získání nejlepšího efektu
- aktualizace reklam
- pokročilé testování - testování dalších možných variant jako je délka prodlevy atd.
 
Cena správy: kalkulaci obdržíte po zadání konkrétní poptávky