PPC reklama
Prokliková reklama je reklama, která Vám pomáhá přivádět na Váš web relevantní návštěvníky, rychle a efektivně informovat o vašich novinkách.
Co je PPC reklama
PPC reklama (prokliková reklama) je textová, bannerová a videoreklama, kde se účtuje poplatek za každé kliknutí na reklamu nebo za interakci s reklamou (u některých videoreklam se účtuje za zhlédnutí reklamy, u gmail reklamy se účtuje rozbalení reklamy a u mobilní reklamy se může účtovat vytočení telefoního čísla), takže inzerent platí za uživatele, který přijde na požadované webové stránky nebo provede interakci s reklamou.
Kde se PPC reklama zobrazuje
Zobrazování PPC reklam se rozděluje na "Vyhledávání" a "Kontext" (reklamní síť).
Vyhledávání
Zobrazení ve vyhledávání je reklama, která se zobrazuje při zadání dotazu ve vyhledávači Seznam, Google a webech, které s těmito vyhledávači spolupracují. Tato reklama se zobrazí nad přirozeným vyhledáváním a po pravé straně přirozeného vyhledávání. Od jara 2016 se reklama ve vyhledávači Googel zobrazuje jen nad a pod přirozeným vyhledáváním vpravo zůstávají jen Google nákupy. Seznam od roku 2018 přešal na stejné zobrazování ppc reklam jako Google. Dříve oba používaliy formát: 3 top pozice a 8 pozic postraně.
PPC reklamy na Google - 4 top pozice
PPC reklamy na Seznamu - 4 top pozice
Kontext
Kontextová reklama je reklama, která se zobrazuje v reklamní síti Sklik nebo v reklamní síti Google, popřípadě reklamní síť jiného poskytovatele reklamy jako je třeba Etarget. Jedná se o portály a weby, které mají uzavřenou platnou smlouvu s reklamním systémem.
Reklamy v reklamní síti - kontextové reklamy
Ostatní cílení PPC reklam
Video reklama
Jde o reklamu v obsahové síti, která přehrává reklamní videa. Na první pohled vypadá jeko banner a po interakci s bannerem se spustí videoreklama.
Reklama na Youtube
Jde o videoreklamu na youtube.com, která se zobrazuje před videi z youtube nebo po kliknutí na upoutávku na youtube.
Gmail reklama
Jedinečný formát reklamy, který se zobrazuje v účtech gmail jako reklamní email a platí se po rozbalení reklamy.
Mobilní reklama - volání
Tato reklama v mobilech Vám umožní internetovou reklamu, která Vám Vaše zákazníky přesměruje na Vaši telefonní linku. Po kliknutí na reklamu se vytočí číslo k Vám.
Jaké jsou PPC systémy
V České republice nyní působí čtyři ppc systémy. Hlavní podíl na trhu mají Sklik a Ads další systém je Facebook a nepatrný podíl má i Etarget. Sklik - Seznam.cz poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání a v kontextu (Reklamní síť Sklik). AdWords - Google poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání v kontextu (Reklamní síť AdSance) a remarketing. Facebook poskytuje reklamu jen na stránkách Facobook. Etarget poskytuje jen kontextové cílení (tento systém svým klientům nedoporučuji z důvodu malé efektivity).
Přínos PPC reklamy pro Vás
PPC kampaň je jednou z nejefektivnějších forem on-line reklamy. Můžete se zobrazovat ve vyhledávačích i na slova, která jsou těžko optimalizovatelná. Nabízí přesné cílení na Vašeho zákazníka, začátek i ukončení kampaní je velmi rychlé, vyznačuje se vysokou návratností investic. Přesně si nastavíte kolik Vás může maximálně stát přivedení zákazníka a určíte si kolik a kdy chcete utratit.
Neustálý vývoj systémů
Proklikové kampaně se stále vyvíjejí a nyní můžete tyto reklamy najít téměř ve všech za řízeních. Tato reklama Vám umožňuje oslovit zákazníky dle Vašich požadavků, třeba i rok po návštěvě Vašeho webu. Za rok 2013 provedl Google cca 1200 změn systému a toto tempo stále pokračuje. V roce 2016 se změnil Google formát textových reklam a počet top pozicí. Máte čas toto sledovat?
Návratnost PPC reklamy - kampaně
Návratnost PPC reklam - kampaní lze celkem jednoduše spočítat. Každá webová stránka má jeden nebo více cílů (objednávka, registrace, doba strávená na stránkách, atd). Pokud na PPC kampaň dáte 500,- Kč a na Vaše stránky přijde 300 zákazníků a z toho si pět zákazníků objedná zboží s čistým ziskem 1 500,- Kč pro web, stojí web jeden kupující zákazník 100,- Kč, ale pro web má čistý zisk 200,- Kč (1500 / 5 = 300, 300 - 500 / 5 = 200). Na druhou stranu je potřeba započítat to, že takto přivedený zákazník se k Vám bude snadněji vracet a proto na něho nebudete v budoucnu vynakládat takové prostředky na přivedení k Vám na web.
Proč PPC kampaně ode mě
Správu PPC kampaní optimalizuji tak, aby zákazník za kampaň platil méně a přivedlo mu to více zákazníků, kteří budou odpovídat profilu zákazníkových klientů. Nejsem z těch, kteří nastaví kampaň přesně podle zadání klienta (včetně klíčových slov) a poté již jen posílají přehledy a faktury. Nejprve s klientem proberu jeho a mé představy o kampaních a poté nalezneme společné nejefektivnější řešení. Kampaně neustále optimalizuji pro ještě lepší výsledky.
Podpora od Google
Pro mé klienty k nově založenému účtu na Adwords poskytuji kupón na 1 000,- Kč pro zahájení kampaní, nebo dorovnávací kredit, kdy Vám Google dorovná utracenou částku za jeden měsíc až do výše 1 500,- Kč.