PPC specialista, Internetový marketing

Jaroslav Janda

Hradešínská 33
101 00, Praha 10
+420 602 941 546
jarda.x.janda@gmail.com

PPC reklama

Prokliková reklama je reklama, která Vám pomáhá přivádět na Váš web relevantní návštěvníky, rychle a efektivně informovat o vašich novinkách.
 

Co je PPC reklama

PPC reklama (prokliková reklama) je textová, bannerová a videoreklama, kde se účtuje poplatek za každé kliknutí na reklamu nebo za interakci s reklamou (u některých videoreklam se účtuje za zhlédnutí reklamy, u gmail reklamy se účtuje rozbalení reklamy a u mobilní reklamy se může účtovat vytočení telefoního čísla), takže inzerent platí za uživatele, který přijde na požadované webové stránky nebo provede interakci s reklamou.
 

Kde se PPC reklama zobrazuje

Zobrazování PPC reklam se rozděluje na "Vyhledávání" a "Kontext" (reklamní síť).
 

Vyhledávání

Zobrazení ve vyhledávání je reklama, která se zobrazuje při zadání dotazu ve vyhledávači Seznam, Google a webech, které s těmito vyhledávači spolupracují. Tato reklama se zobrazí nad přirozeným vyhledáváním a po pravé straně přirozeného vyhledávání. Od jara 2016 se reklama ve vyhledávači Googel zobrazuje jen nad a pod přirozeným vyhledáváním vpravo zůstávají jen Google nákupy. Seznam od roku 2018 přešal na stejné zobrazování ppc reklam jako Google. Dříve oba používaliy formát: 3 top pozice a 8 pozic postraně.
 

PPC reklamy na Google - 4 top pozice

PPC reklamy na Google

 

PPC reklamy na Seznamu - 4 top pozice

 
PPC reklamy na Seznam
 

Kontext

Kontextová reklama je reklama, která se zobrazuje v reklamní síti Sklik nebo v reklamní síti Google, popřípadě reklamní síť jiného poskytovatele reklamy jako je třeba Etarget. Jedná se o portály a weby, které mají uzavřenou platnou smlouvu s reklamním systémem. 
 

Reklamy v reklamní síti - kontextové reklamy

Reklamy v reklamní síti - kontextové reklamy
 

Ostatní cílení PPC reklam

Video reklama

Jde o reklamu v obsahové síti, která přehrává reklamní videa. Na první pohled vypadá jeko banner a po interakci s bannerem se spustí videoreklama.
 

Reklama na Youtube

Jde o videoreklamu na youtube.com, která se zobrazuje před videi z youtube nebo po kliknutí na upoutávku na youtube.
 

Gmail reklama

Jedinečný formát reklamy, který se zobrazuje v účtech gmail jako reklamní email a platí se po rozbalení reklamy.
 

Mobilní reklama - volání

Tato reklama v mobilech Vám umožní internetovou reklamu, která Vám Vaše zákazníky přesměruje na Vaši telefonní linku. Po kliknutí na reklamu se vytočí číslo k Vám.
 

Jaké jsou PPC systémy

V České republice nyní působí čtyři ppc systémy. Hlavní podíl na trhu mají Sklik a Ads další systém je Facebook a nepatrný podíl má i Etarget. Sklik - Seznam.cz poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání a v kontextu (Reklamní síť Sklik). AdWords - Google poskytuje PPC reklamu ve vyhledávání v kontextu (Reklamní síť AdSance) a remarketing. Facebook poskytuje reklamu jen na stránkách Facobook. Etarget poskytuje jen kontextové cílení (tento systém svým klientům nedoporučuji z důvodu malé efektivity). 
 

Přínos PPC reklamy pro Vás

PPC kampaň je jednou z nejefektivnějších forem on-line reklamy. Můžete se zobrazovat ve vyhledávačích i na slova, která jsou těžko optimalizovatelná. Nabízí přesné cílení na Vašeho zákazníka, začátek i ukončení kampaní je velmi rychlé, vyznačuje se vysokou návratností investic. Přesně si nastavíte kolik Vás může maximálně stát přivedení zákazníka a určíte si kolik a kdy chcete utratit. 
 

Neustálý vývoj systémů

Proklikové kampaně se stále vyvíjejí a nyní můžete tyto reklamy najít téměř ve všech za řízeních. Tato reklama Vám umožňuje oslovit zákazníky dle Vašich požadavků, třeba i rok po návštěvě Vašeho webu. Za rok 2013 provedl Google cca 1200 změn systému a toto tempo stále pokračuje. V roce 2016 se změnil Google formát textových reklam a počet top pozicí. Máte čas toto sledovat? 
 

Návratnost PPC reklamy - kampaně

Návratnost PPC reklam - kampaní lze celkem jednoduše spočítat. Každá webová stránka má jeden nebo více cílů (objednávka, registrace, doba strávená na stránkách, atd). Pokud na PPC kampaň dáte 500,- Kč a na Vaše stránky přijde 300 zákazníků a z toho si pět zákazníků objedná zboží s čistým ziskem 1 500,- Kč pro web, stojí web jeden kupující zákazník 100,- Kč, ale pro web má čistý zisk 200,- Kč (1500 / 5 = 300, 300 - 500 / 5 = 200). Na druhou stranu je potřeba započítat to, že takto přivedený zákazník se k Vám bude snadněji vracet a proto na něho nebudete v budoucnu vynakládat takové prostředky na přivedení k Vám na web. 
 

Proč PPC kampaně ode mě

Správu PPC kampaní optimalizuji tak, aby zákazník za kampaň platil méně a přivedlo mu to více zákazníků, kteří budou odpovídat profilu zákazníkových klientů. Nejsem z těch, kteří nastaví kampaň přesně podle zadání klienta (včetně klíčových slov) a poté již jen posílají přehledy a faktury. Nejprve s klientem proberu jeho a mé představy o kampaních a poté nalezneme společné nejefektivnější řešení. Kampaně neustále optimalizuji pro ještě lepší výsledky
 

Podpora od Google

Pro mé klienty k nově založenému účtu na Adwords poskytuji kupón na 1 000,- Kč pro zahájení kampaní, nebo dorovnávací kredit, kdy Vám Google dorovná utracenou částku za jeden měsíc až do výše 1 500,- Kč.